Jak radzić sobie z obraźliwymi osobistymi tweetami pracowników

Niezależnie od Twoich osobistych odczuć na temat aktywizmu #hashtag i osobistego zawstydzania w mediach społecznościowych, faktem pozostaje, że osobiste tweety pracownika mogą mieć negatywny wpływ na Twoją firmę. Wystarczy spojrzeć na rasistowskie tweety pracownika Regal Movies, Hyley’a DiBony, które pojawiły się po strzelaninie w Charleston, a następnie bojkocie sieci kin, aż do zwolnienia DiBony.

Czy podjęto właściwą decyzję? Jak Twoja mała firma powinna zareagować, jeśli pracownik publikuje obraźliwe, prywatne tweety?

Zachowuj się tak, jakbyś już tam był

Miejmy nadzieję, że nie spotkałeś się jeszcze z taką sytuacją, ale jak to się mówi, posiadanie polityki jest najlepszą polityką. Powinieneś stworzyć politykę mediów społecznościowych, aby zagwarantować, że wszyscy pracownicy wiedzą, że ich tweety, nawet na prywatnym koncie i nawet jeśli mają zastrzeżenie, mogą mieć wpływ na Twoją firmę. Twoi pracownicy powinni rozumieć, że jeśli napiszą na Twitterze coś, co źle świadczy o firmie, mogą zostać zwolnieni.

Upewnij się, że Twoja polityka mediów społecznościowych jest jasno sformułowana i że wszyscy pracownicy są jej świadomi i rozumieją ją. (Uważaj, aby nie była zbyt restrykcyjna) i upewnij się, że przestrzegasz jej w pełni i konsekwentnie – każda polityka zatrudnienia jest tylko tak dobra, jak Twoje zaangażowanie w jej przestrzeganie.

Chroń swoją #markę

Jak napisała Cynthia Than w Inc. „Firmy powinny traktować każdego pracownika jako ambasadora swojej marki i szanować swoich odbiorców na tyle, aby słuchać i dostarczać to, czego chcą ich klienci.” Tak więc każda reakcja na obraźliwe tweety pracownika musi brać pod uwagę wizerunek firmy.

Spędziłeś wiele godzin na tworzeniu wizerunku swojej firmy, więc to do Ciebie należy upewnienie się, że Twoja reakcja na obraźliwe zachowanie pracownika szanuje i chroni ten wizerunek. To może zająć tylko jeden nieostrożny tweet cofnąć lata ciężkiej pracy. Jeśli chciałbyś uzyskać pomoc prawną dotyczącą polityki firmy na Twitterze lub odpowiedzi na tweety pracowników, możesz skonsultować się z doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie pracy.

Śledź FindLaw for Consumers na Google+.

Komentarze |0|

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Inne